Alonso, Modesto (1994). Los psicólogos en la República Argentina. Datos cuantitativos. Acta Psiquiátrica y Psicológica de América Latina, 40 (1), 50-55.
Alonso, Modesto (1999). Psicología en Argentina. En, M. Alonso & A. Eagly (Eds.). Psicología en las
Américas (pp. 25-45). Caracas: Sociedad Interamericana de Psicología.
American Psychological Association (1992). Ethical Principles of psychologists and Code of Conduct. Washington: Author.
Amnesty International (1996). Declaration on the Role of Health Professionals in the Exposure off Torture and Ill-Treatment. Prescription for Change. Health professionals and the exposure of human rights violations. London: Author.
Annas, George & Grodin, Michael (1990). The Nazi Doctors and the Nurenberg Code: Relevance for Modern Research. Medicine and War, 6, 120-123.
Aranguren, José Luis (1986). Etica. Madrid: Alianza.
Ardila, Rubén (1979). La psicología en la Argentina: pasado, presente y futuro. Revista Latinoamericana de Psicología, 11 (1), 77-91.
Ardila, Rubén (1986). La psicología en América Latina. Pasado, presente y futuro. México-Madrid-Bs.As.-Bogotá: Siglo XXI.
Asociación de Psicólogos de Buenos Aires (1994). Código de Etica. Buenos Aires: Autor.
Baker, David & Benjamin, Ludy (2000). The affirmation of the scientist-practitioner: a look back at
Boulder. American Psychologist, 55 (2), 241-247.
Batres Marín-Blázquez, Carmen (1998). Deontología profesional. El Código Deontológico. Papeles del Psicólogo, 70, 43-47.
Belar, Cynthia. (1992). Education and training conferences in graduate education. In. A. Puente, J. Matthews and C. Brewer (Eds.). Teaching psychology in America: a history (pp. 285-299). Washington: American Psychological Association.
Benjamin, Ludy. (1996). The founding of the American Psychologist. The professional journal that wasn’t. American Psychologist, 51 (1), 8-12.
Blanco, Amalio (1998). Requisitos y necesidades de formación para la psicología del Siglo XXI. Revista de Psicología General y Aplicada, 51 (1), 149-172.
Brett, Allen & Grodin, Michael (1991). Ethical Aspects of Human Experimentation in Health Services Research. Journal of American Medical Association, 265 (14), 1854-1857.
Canadian Psychological Association (1991). Canadian Code of Ethics for Psychologists. Ottawa: Author.
Colegio de Psicólogos de Chile (1981). Código de Etica Profesional. Santiago: Autor.
Colegio de Psicólogos de la Provincia de Buenos Aires (s/f). Código de Etica y Reglamento de avisos, anuncios y propagandas. La Plata: Autor.
Colegio de Psicólogos de San Juan (1983). Código de Etica. San Juan: Autor-
Colegio de Psicólogos de San Luis (s/f). Código de Etica Profesional. San Luis: Autor.
Colegio Oficial de Psicólogos de España (1987). Código Deontológico del Psicólogo. Madrid: Autor.
Consejo de Psicólogos de la Provincia de Córdoba (1987). Código de Etica. Reglamento de publicidad y difusión. Córdoba: Autor.
Conselho Federal de Psicologia (Brasil)(1987). Código de Ética Profissional do Psicólogo. Brasilia: Autor.
Di doménico, Cristina & Vilanova, Alberto (1990). Acerca de la especialización en psicología: situación en nuestro país y en el mundo. Psicólogo Arentino, 1 (4), 13-15.
Di Doménico, Cristina (1996). Psicología y Mercosur: acerca de la armonización curricular. Acta Psiquiátrica y Psicológica de América Latina, 42 (3), 230-242.
Evans, R; Sexton, V. And Cadwallader, T. (Eds.) (1991). The American Psychological Association: a historical perspective. Washington: American Psychological Association.
Fariña, Juan Jorge (1999). Las diferencias según Benetton. Factores antropológicos e históricos en la constitución de las nuevas minorías. Buenos Aires. Mimeo.
Fariña, Juan Jorge (1999). Sobre el acto de discriminar. Buenos Aires: Mimeo.
Federación Colombiana de Psicología (2000). Código Etico del Psicólogo. Revista Latinoamericana de Psicología, 32 (1), 209-225.
Ferdman, Bernardo & VanOss Marin, Barbara (1999). Interamerican Society of Psychology: history and current status. En, M. Alonso & A. Eagly (Eds.). Psicología en las Américas (pp. 353-359). Caracas: Sociedad Interamericana de Psicología.
Freud, Sigmund (1913/1980). Totem y tabú. En Obras Completas, vol XIII (pp. 1-165). Buenos Aires: Amorrortu.
Freud, Sigmund (1921/1979). Psicología de las masas y análisis del yo En Obras Completas, vol XVIII (pp. 63-136). Buenos Aires: Amorrortu.
Freud, Sigmund (1930/1979). El malestar en la cultura En Obras Completas, vol XXI (pp. 57-140). Buenos Aires: Amorrortu.
Freud, Sigmund (1939/1980). Moisés y la religión monoteista En Obras Completas, vol XXIII (pp. 1-132). Buenos Aires: Amorrortu.
Habermas, Jürgen (1984) . Modernidad: un proyecto incompleto. Punto de Vista, 21, 27-31.
Hermosilla, Ana María (1998). Consideraciones sobre el secrfeto profesional. Mar del Plata: Mimeo.
Lassalle, Ferdinand (1960). Qué es una constitución. Bs. A: Siglo Veinte
National Institute of Health (1995). Guidelines for the Conduct of Research Involving Human Subjects at the National Institutes of Health. Mimeo.
Organización de las Naciones Unidas (1945). Charter of the United Nations. New York: Author.
Organización de las Naciones Unidas (1971). Declaration on the Rights of Mentally Retarded Persons. New York: Author.
Organización de las Naciones Unidas (1975). Declaration on the Rights of Disabled Persons. New York: Author.
Organización de las Naciones Unidas (1982).Principles of Medical Ethics relevant to the Role of Health Personnel, particularly Physicians, in the Protection of Prisoners and Detainees against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment. New York: Author.
Organización de las Naciones Unidas (1991). Principles for the Protection of Persons with Mental Illnesses and the Improvement of Mental Health Care. New York: Author
Organización de las Naciones Unidas (1997). Standard Rules on the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities. New York: Author.
Provincia de San Luis (1983). Ley Nº 4511 del Ejercicio Profesional de la Psicología. Boletín Oficial y Judicial de la Provincia de San Luis, Suplemento 101 del nº 9452. S/p.
Rétfalvi, Teréz & Simon, Norma (1996). Licencing, certification, registration, chartering and credentialing. En, American Psychological Association & Association of State and Provincial Psychology Boards. Professional Conduct and Discipline in Psychology (pp. 39-51). Washington-Montogomery: Authors.
Russell, R. W. (1966). The International Union of Psychological Science. International Journal of Psychology, 1, 65-72.
Sinclair, Carole (1996). A comparison of Codes of Professional Conduct. En, American Psychological Association & Association of State and Provincial Psychology Boards. Professional Conduct and Discipline in Psychology (pp. 53-70). Washington-Montgomery: Authors.
Sinclair, Carole, Simon, Norma & Pettifor, Jean (1996). The history of Ethical Codes and Licensure. En, American Psychological Association & Association of State and Provincial Psychology Boards. Professional Conduct and Discipline in Psychology (pp. 1-15). Washington-Montogomery: Authors.
Social Sciences and Humanities Research Council (SSHRC). Ethical Guidelines. Research with Human Subjects. Ottawa: Author.
Vilanova, A. (1993). La formación de psicólogos en Iberoamérica. Acta Psiquiátrica y Psicológica de América Latina, 39 (3), 193-205.
Vilanova, A. (1994). Enseñanza de la psicología: el mundo y el país. Prensa Psicológica, 1, 36-37.
Vilanova, Alberto & Di Doménico, Cristina (1999). La psicología en el Cono Sur. Mar del Plata: Universidad Nacional de Mar del Plata-Ediciones Martín.
|